030 - Julkänsla?

Kalla mig knäpp, men min julkänsla har redan infunnit sig.
Oh jag riktigt längtar efter julen, att börja tända alla ljus, sätta upp stakar i fönstren, julstjärnor och lyssna på massa julmusik. Måste motvilligt erkänna att jag i skrivande stund sitter o lyssnar på Peter Jöbacks julalbum. Oh, vad jag njuter, hjärtat skriker bara meeeeer.
 
Denna helgen har varit en helt underbar helg trots förkylning, hosta och massa snorande. En helg då jag o gubben bara varit tillsammans med varandra. Massa filmtittande och mys i soffan. Smulan Jansson har också varit på besök. Lika mysigt som alltid fastän att hon har kommit in i en fruktansvärd trotsperiod då jag emellanåt har lust att dunka huvudet i väggen, men skam den som ger sig.
 
Svågern är iväg i Holland så det blev inget filmtittande där inte, men denna helgen var precis vad vi behövde känner jag Ikväll så var vi uppbjudna på middag hos svärföräldrarna. Det serverades hemmagjorda klyftpotatis med ytterfilé. Så jädrans gott asså. Det riktigt smälter i munnen.
 
Till kaffet serverades det äppelpaj med vaniljsås. Och just som vi skulle sätta oss ner i ett nersläckt kök med tända ljus kom den där julkänslan igen. Jag kände mig som ett barn på julafton, tittade ut genom fönstret o tron om att tomten skulle komma. Men sen kom jag på att det e ju bara den siste september idag o då kände jag mig faktiskt lite ledsen. Jag vill ju att det ska vara dags att plocka fram pynt, o julgran med mera. Det är nog något annorlunda i år i och med att det e första julen i vårt egna hem.
 
När vi gick hem ifrån svärföräldrarna så möttes vi av en eld-liknande doft. Ni vet den doften som kommer när man eldar i öppen spis. Det var nästan ett "Hallelulja"-moment. Oh jag riktigt längtar tills vi sitter i vårt egna hus på landet och kan elda i vår öppna spis. Jag får en sån längtan i kroppen, kan knappt vänta. Men jag har inte mycket mer till val, fastän jag vet om att det kommer en dag så är väntan lång. Vill ju att det ska hända nu, helst idag.
 


KOMMENTARER
Andreas

Fint inlägg,man får faktiskt lite julkänslor och det är trots allt inte så jättelångt till det är tid för julstök och diverse julpynt :)

Svar: Nej jag vet älsklingen, o jag bara längtar :)
Susanne Svensson

2012-09-30 20:27:25


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback