035 - Vad ska jag göra?

Ska jag återuppta kontakten med en gammal vän? Står inför ett val där jag velar fram och tillbaka. Vi har en gång i tiden varit bästa vänner men sen kom kärleken emellan och annat förstorade situationen vilket ledde till att jag inte hörde av mig på samma sätt. Vi hördes av igen för drygt ett år sedan då hans partner bodde i samma lilla håla som jag. Vi smsade lite o snackade om att ses o jag fick frågan om jag kunde åka upp till honom. För tillfället hade jag inte pengar och sa istället att vi kanske kunde ses i byn om de ändå var där. 
 
Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men vi sågs inte och har inte pratat på ytterligare 15månader. Men för någon dag sedan hördes vi av igen. Det var med blandade känslor som vi började smsa.. En del av mig var glad över att höra ifrån honom, för vi var ju ändå bästa vänner. Men en annan del av mig backade lite, antar att jag e rädd för att det ska bli likadant som det blev innan.
 
På ett sätt så förstår jag osså gubben som menar på att man ska låta det gamla vara passerat, har man en gång lagt de bakom sig så ska man inte plocka fram det igen. Men sen o andra sidan kan jag inte undgå min nyfikenhet. Har vi förändrats sen sist? Till de bättre eller sämre? Kommer vi att kunna vara vänner? Eller kommer det bli som så att vi bara ses en gång sen blir det inte mer? Ja, frågorna är många.
Men en dag kommer jag att få reda på svaren. När? Var? Hur? Ja, det återstår att se.
 
 
Vad hade ni gjort i ett sånt läge?


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback