040 - Ljungby

Hallå alla glade med hink o spade :)
Hoppas ni alla har det bra?
 
Idag är jag på äventyr närmare bestämt i Ljungby och jobbar extra.
 
 
När jag tackade ja till att jobba i Ljungby så var jag först så säker på att det var utanför Ängelholm de menade o tänkte att de e ju inte så farligt.. men när jag fick reda på att jag bl.a. skulle ta tåget till Avesta så blev jag fundersam.. Vad i hela hissingen ska jag där o göra tänkte jag? Så jag frågade o fick till svar att det var ju i Småland jag skulle.. Oh nu var det försent för att hoppa av..
 
Efter mkt tittande på olika resvägar, både kollektivt o med bil så kom jag fram till att de billigaste o snabbaste var att köra själv. Hade jag åkt kollektivt så hade det tagit ca 4½ timme enkel väg, o det var jag inte så sugen på. O just i den vevan så hade "chefen" frågat om jag kände någon som hade startat eget företag som kanske kunde tänka sig att föreläsa här. Snabb som jag var svarade jag ja utan att tänka mig för. Men som tur e så har jag som vanligt världens bästa mamma som ställer upp. Både som föreläsare och som chaufför. Tusen tack älskade mamma!
 
Nu är klockan snart 15 o dagen börjar gå mot sitt slut och vi ska ta o rulla hemåt. Det tar sin lilla tid att köra de 23mil hem. O väl hemma blir de mys me älsklingen som jag har saknat massor.. Blir även ett litet snabb-kel med Smulan Jansson, och det säger jag aldrig nej till :)
 
 
Jag skriver senare ikväll :)
Ciao


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback