010 - Röd gubbe blir grön gubbe

Efter att ha varit ifrån min gamla arbetsplats under drygt 10 veckor var jag igår tillbaka o kommer att vara här ett par dagar till.. Den första jag möttes av var chefen, som tittade undrande på o frågade vad jag gjorde här? Hallå, tänkte jag tyst, det e ju du som har ringt in mig haha.. Men e de mkt runt omkring så e de väl klart att man kan glömma saker o ting.
 
Strax därefter kom min kollega också, o den första kommentaren jag möttes av var:
- "Oj, vad du har rasat i vikt"
 
Det värmde i hjärtat kan jag lova. Men jag kan inte sticka under stolen med att jag har ställt mig på vågen lite då och då bara för att kolla läget.. Men så e det ju, nu när vi har lagt om rutinerna lite så känns de ännu mer underbart när människorna runt omkring ser förändringarna.. Innan hade vi inte direkt någon möjlighet att äta tex kvällsmat innan klockan var 20, 20.30 vilket är rent för sent egentligen så därför blev de lätt att man åt hämtmat eller micromat :( 
 
Men nu jäklar har vi tagit tag i de.. bara hemmalagad mat, bara gott om helgerna o mer motion. oh jag kan ärligt säga att jag mår riktigt bra av de. Mer energi o mkt mer piggare. Oh nu har de ju visat sig på vågen med vilket ger en kick :D
 
Nu sitter jag iaf på bussen till mitt andra jobb. Somen skiner för fullt och musiken vrålar i lurarna.
LIVET ÄR UNDERBART! 


KOMMENTARER
Cecilia

Vad kul att höra att du går ner i vikt! Bildbevis hade varit kul att se :-d

Svar: Jag ska se vad jag kan göra åt den saken :-P
Susanne Svensson

2012-07-26 10:36:26


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback