007 - Nytt jobb = Sjukdom

Det är ett faktum mina vänner!
Precis som sist, när jag började jobba i Trelleborg så fick jag ringa och sjukanmäla mig de två första veckorna. Jag började på mitt nya jobb i torsdags och vad händer? 
Självklart kände jag att förkylningen var på väg. Under tisdagen på jobb började snuvan komma. När jag vaknade igår morse var det en öm och irriterad hals tillsammans med ett dunkade huvud. Jag begav mig till jobb för att se hur dagen utvecklade sig. Gick väl över förväntan men när jag satte mig på bussen och kopplade av så small de till. Jag kände mig som en överkörd elefant. 
 
När jag väl var hemma tryckte jag i mig lite mat, kröp sen ner i sängen och bara kopplade av. Just då tyckte Smulan Jansson att de var lite extra synd om henne och var ju självklart att man skulle kela och klappa henne. Innan läggdags kröp jag o älsklingen ner i ett varmt o skönt bad. Gjorde gott för kropp o själ. 
 
Lägesrapport för morgonkvisten: 
Rösten är mer eller mindre helt borta, tung i huvudet och snorig men beger mig ändå till jobb. 


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback